18 Mart 2012 Pazar

seni çok özledim. bunu durdurmanın bir yolu olmalı. kokusunu nerde duysam yıllar sonrası uzaklıktan gelsede hatırladığım saçların şimdi hangi rüzgarın esiri. Yerçekiminin kalkmaması için gerekli saçlarının her teli. Çünkü beni hayata bağlıyor bana bağlanmasalarda. rüzgarın sesinde birşey duymuyorum. ama bir kaç dakikalık şarkılar bir ömrü doldurmaya yetiyor. İnsanlar aklını çıkarıp atabilseydi atardı, diğer bir deyişle delirirdi senin yokluğunun nöronlarımda çaktığı ışıklar ve yokluğunun bende düşündürdüklerinin yanılsaması onlara da gölge düşürseydi. Yukarıya bakarken ağlamanın zorluğunun hafifletmek için önüyorum başımı eğe. Kelimelerin ve harflerin yer değiştirmesi seni bilmekten vazgeçirmiyor zihnimi. Her zaman lanet okuyorum seni tanımlamaya yetmeyen harflere ve kelimelere. Seni tanımlamak için döktüğüm sözcüklere bakıp yine lanet ediyorum .Tariflerim tasvirlerim hep boşuna. Kelimeler dolduramazlar ve fotoğraflar da öyle. Sana benzemeye çalışan kağıt parçalarından nefret ediyorum. gözlerine benzeyen yıldızlardan nefret ediyorum. Kahve içmekten nefret ediyorum gözlerinin renginde. Beyin naklinin bir yolu olmalı. biri bana format atmalı diye düşünüyorum. Gündüzler, geceler kadar hatırlatmıyor seni. Bu sefer seni hatırlamamak utandırıyor beni. Kendimle çelişiyorum biliyorum güzelim. İyi de bunun nesi yanlış. Herşey filmlerdeki gibi mi? Kendimle çelişiyorum güzelim demekki varım, varsın, varlar. Aklım beynimle çelişiyor, ayaklarım ellerimle. bunun nesi a-norm-al. Unutmak için yaratılan ins yarası kanayınca unutulamamak için heykeller dikiyor gözlerinin önüne. Kaybolmasın yaşanan anın hiçbir zerresi diye. Boşver güzel bü kifayesizlikte sakın sanma bende bir halta yararım diye. Uzayda kapladığım alana hacim diyor burada insanlar. bense ziyan diyorum. Çevreyi verdiğim nefeslerle kirletirken yüzüm kızarıyor. Varlığım eksikken,sen yokken,ben neyken? neyse-m. Boşver demek bir basketbolcunun üçlük sayısını kaçırıp içerlemesi demek. bütün hindistan lügatları öyle söylüyor. Zeus haksız farkındasın ama baş kaldırman zor. Ares haklı. savaşlar çıkarmak için bir sebebe gerek yok ares durma. Bildiğim bütün titanları topla. Ben tek siz hepiniz. Yasaklı meyveler pazarıyla salı pazarı arasında fark kalmayana kadar yiyelim herşeyi; sen buğday de, ben elma, sen yaprakla kapa gölge düşmeyen yerlerini, sen yoksan kapanmaya ne hacet. düştüğümden beri biryerlerden isim veremez oldum  kimseye,eşyaya,nesneye,ednaya ve dünyaya. Zaten hepsi aynı ama ayrı. Göz bebeklerindeki siyahın ne kaar farklı bir uçurum olduğunu söylememiştir kimse sana. Çünkü insanlar gözün bebekleriyle değil irisleriyle ilgileniyor. Ben irisindeki olup biteni farkettim. İrisin karadelikler ordusunda komutanlık yapan bir cengaver, ve ordularıyla beni yutmak için stratejiler kuruyor, hendekler kazıyor, meydan savaşları planlıyor, gözlerindeki tankları saklıyor kirpiklerindeki gizli ormanlara.
Kaçacak hiçbiryer yok yerüyüzünde biliyorum. Aya kaçmayı zaten denemiyorum,çünkü hilal cemalinin bir parçasından ibaret. Orada senden kaçmanın imkansızlığına kapılmış güneş de var.
Bazen sana ellerim dokunsada aslında dokunamadığımın farkındayım. Sen bilmiyorsun. Öpüşürken de tutsak ve esir düşüyor dudaklarım. Dudaklarına değil dudaklarının sıcaklığından yayılan moleküllere malup düşüyor vucüt ısım. Bazen bir western filminden çıkarsın diye bekliyorum batının bütün güzellikleriyle. herkes olmayacağını bile bile birşeyler peşinde değilmi. Ne bakıyorsunuz bir tek ben mi saçmayım. Biraz gülebilseydim, düzelirdi belki herşey, biraz üzüme bilseydim.kendimi. hoş olamazdın ser.neyseki teninde kurduğum buzdan sedyelerle taşıyacaksın ki beni ateşim düşsün 1000li santigratlara. cm, cl, amk.
                                           Ergün Özüt

1 yorum:

  1. Ergun Ozut sizinle cok guzel isler yapicagimizi dusunuyordum inanmaya basladim... :) Soz sanatiniza kurban.. Vanilla'nin sky'i olayim :)

    YanıtlaSil